Arculattervezés és webdesign
brandépítés, énmárka: miért fontos?
A cég arcát kidolgozni azért fontos, hogy megjegyezzenek minket. Egy jól kiválaszott színpaletta, logó, elrendezés, betűtípus beazonosíthatóvá, nem elfelejthetővé teszi a vállalkozásodat. Nem elég alacsonyabb áron értékesíteni a konkurenciánál, vagy több marketingkampányt finanszírozni, ha szeretnénk sikereket elérni.
A potenciális ügyfélnek kell az az érzet: ismerős terepen jár, ezt a márkát már látta, ez biztonságérzetet ad, és némiképp garanciát jelent az értékesített termék vagy szolgáltatás minőségére.
- 1 Azonosítás Az arculattervezés első fázisa a tájékozódás.
- 2 Pozicionálás Vállalkozásod megismerésekor többek között arra a kulcsfontosságú kérdésre keresünk választ: mitől emelkedik ki a többi versenytárstól?
- 3 Igényfelmérés Lehet, hogy csak egy új logóra van szükséged, netán egy komplett arculati kézikönyvre.
- 4 Arculattervezés Grafikai elemek kidolgozása, színpaletta, betűtípus kiválasztása, stb.
Kezdeti lépések: azonosítás és pozicionálás
Az arulcat kialakításához ismertess meg a vállalkozásoddal, hiszen így fogunk testhez álló arculatot kitalálni hozzá.
Mely kérdések segíthetnek az arculat kialakításában?
- Mit hivatott betölteni? Mi a céged célja?
- Ki a célközönség?
- Milyen termékeket és/vagy szolgáltatásokat kínál? Hol?
- Miben emelkedik ki a többi hasonló területen tevékenykedő cég közül?
- Milyen eredményeket ért el eddig a cég, milyen értékeket képvisel?
- Milyen kapcsolatban áll a céged az ügyfelekkel?
- Van társadalmi célja a vállalkozásodnak?
Arculattervezés grafikai elemeinek kialakítása
- Milyen szavakkal lehet jellemezni a termék/szolgáltatás üzenetét?
- Van kész szöveg, kép, designelem, amit fel kell használni az arculat kialakításakor?
- Milyen arculati elemekre van szükséged?
- Vannak technikai előírások? (pl. logó kiterjesztése)
- Melyik versenytárs hasonló munkája szolgálhat példaként / melyik nem?
- Van kikötés az arculat megjelenésére (pl.: stílusa legyen fiatalos / hivatalos, javasolt/mellőzött színek, szimbólumok, betűtípusok, formák)?
- Hol kerül felhasználásra a kész arculat/arculati elem?
Webdesignterv legfontosabb részei
Az arculat egyik legnagyobb részét a weboldal teszi ki. A honlapon összpontosul szinte minden arculati elem, a logó megjelenése és elhelyezkedése, a térközök, sorközök, betűközök mértéke. A felhasználható színek és azok alkalmazási módjai. A címsorok, bekezdések betűtípusa és megengedett elrendezése. A gombok, navigációs ikonok, lapozók, piktogramok megjelenése. Az információ lehetséges megosztási formái. Egy jó webdesign néha kiválthatja az arculati kézikönyv szerepét.
Amikor megrendeled a webdesignt, végeredményben képeket fogsz kapni. Néhány kiemelt jelentőségű munkafolyamat, ami mögötte áll:
- Piaci kutatás, az arculattervezésnél részletezett módon
- Tájékozódás a felhasználói igényekről: mi érdekli a felhasználókat az adott témában?
- Webalkalmazás esetén UX (user experience=felhasználói élmény) kutatás: perszónák felderítése, user journey-k, drótvázak
- Funkciók összeírása és csoportosítása, menüpontok kialakítása
- Reszponzivitás szem előtt tartása: minden eszközön jól használhatónak kell lennie a weboldalnak
- Színpaletta összeállítása a tevékenységi kör, várható felhasználók, logók szem előtt tartásával (ha nincs még arculata)
- Betűtípusok, betűelrendezések tervezése
- Képek, illusztrációk, piktogramok tervezése
- Navigáció tervezése asztali gépen, laptopon, tableten, mobilon
- Fejléc, lábléc tervezése
- Aloldalak tervezése
- Márkamegjelenítés tervezése
- +1: Kész arculati kézikönyv alapján is vállalok webdesign készítést
Ha kész a webdesign, jöhet a megvalósítás, a weboldal fejlesztése.
Felvennéd a fonalat?
Nem tudod pontosan, hogy mire van szükséged? Mik az első lépések? Szakzsargontól mentes, érthető nyelven el tudom mondani.